15 març 2012

El saló es consolida com un gran fòrum nacional de solucions educatives

Expodidàctica mostra l'aula del futur i les noves tecnologies per a l'aprenentatge

Un programa que permet al professor veure les pantalles dels estudiants per comprovar si estan fent o no una tasca, dispositius digitals que faciliten l'aprenentatge d'idiomes, programes informàtics per treballar les emocions, pantalles digitals interactives¿ Del 21 al 23 de març, Expodidàctica mostrarà als docents i professionals de l'educació els materials, equipaments i recursos més nous, així com les múltiples aplicacions de les TIC en aquest camp. El professorat també podrà participar en un extens programa de jornades i activitats que tenen per objectiu facilitar la seva adaptació a l'evolució del model educatiu.

Un 97% dels docents i un 90% dels alumnes creuen que l'ús de les TIC millora el procés d'aprenentatge, segons un estudi de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Els resultats d'aquest informe posen de plena actualitat tant l'oferta comercial d'Expodidàctica com les seves jornades i tallers.

Les empreses participants a Expodidàctica exhibiran al palau 2 del recinte firal de Montjuïc els nous recursos pedagògics en llibres i material didàctic, equipaments per a les classes, així com les tendències en tecnologia per a les aules amb l'últim en llibres digitals, pissarres electròniques, sistemes en xarxa i pantalles tàctils. Els productes i serveis per a l'educació més innovadors seran reconeguts amb els Premis Innova que concedeix el saló.

La formació del segle XXI
Expodidàctica també es consolida com un gran fòrum nacional de solucions educatives que tenen per finalitat contribuir a la formació del professorat tant en l'ús de la tecnologia com en la seva aplicació en la docència. En aquest sentit, aquest any acull un ampli programa de conferències, tallers i taules rodones.

Destaca la celebració, els dies 22 i 23 de març, de les Jornades Espiral-DIM-AulaTAC. Sota el lema "TIC per ensenyar i aprendre en el segle XXI", s'abordaran temes com aprenentatge i avaluació amb suports TIC; realitat virtual 3D; xarxes i entorns personalitzats d'aprenentatge; i necessitats educatives especials (NEE), entre altres. Les Jornades estan organitzades per l'associació sense ànim de lucre Espiral, Educació i Tecnologia i el grup d'investigació DIM-UAB (Didàctica i Multimèdia - Universitat Autònoma de Barcelona). El programa i les inscripcions estan disponibles a: http://ciberespiral.org/jornades12/espiral-dim-aulatac/

Dins d'aquest fòrum també s'integra AulaTAC, un espai obert i dinàmic dissenyat per explicar i compartir experiències d'èxit i bones pràctiques en l'ús pedagògic de la tecnologia. Per a això hi haurà aules equipades amb pantalles digitals interactives (PDI), software per a la seva gestió i portàtils per a l'ús dels assistents. Entre les més de 100 activitats que es desenvoluparan, destaquen la taula rodona sobre família, escola i dinàmiques per a una millora educativa, moderada pel catedràtic de llengua i literatura catalana d'ensenyament secundari, Joan Badia i Pujol, i una altra sobre l'edició de materials curriculars, moderada pel professor de la Universitat Autònoma de Barcelona, Pere Marquès.

Altres iniciatives que es portaran a terme són els debats d'educació a càrrec de la Fundació Jaume Bofill, una conferència de l'Associació de Mestres Rosa Sensat i la presentació dels resultats d'una enquesta a uns 900 docents sobre la realitat de les aules i el nivell educatiu actual.

Empreses simulades
Expodidàctica també acollirà la 10ª Fira Internacional d'Empreses Simulades, que organitza la Fundació Inform, del 21 al 23 de març en el Palau 5. Hi participaran 48 centres educatius de nou països que utilitzen el Programa Sefed per a formar persones en l'àmbit de la gestió i administració d'empreses. El seu mètode reprodueix situacions reals del treball quotidià de l'empresa perquè l'alumnat de formació reglada i ocupacional aprengui els circuits administratius i comercials i millori així habilitats, actituds i aptituds.

Les firmes simulades gestionades per l'alumnat d'aquests centres educatius donaran a conèixer a la fira els seus productes, buscaran nous clients i contactaran amb proveïdors d'altres empreses simulades espanyoles i estrangeres. En aquest escenari, es portaran a terme diverses conferències, dirigides als equips professionals, institucions i alumnat que participen quotidianament a la xarxa d'empreses simulades Sefed.

Tota la informació sobre el saló i les seves activitats està disponible a www.expodidactica.com. El saló també es pot seguir a les xarxes socials.

Setmana de la Formació i el Treball
Expodidàctica, de caràcter biennal, se celebra en el marc de la Setmana de la Formació i el Treball de Fira de Barcelona, una de les grans cites del món educatiu que engloba també el Saló de Màsters i Postgraus, Futura, i el Saló de l'Ensenyament.

Barcelona, març de 2012

Imatges disponibles aquí